Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het vmbo maakt weinig gebruik van het museum als leeromgeving. In het proefproject 'Interculturele Museale Leerroutes' van de Nederlandse Museumvereniging en het Algemeen Pedagogisch Studiecentrum (APS) is nauw samengewerkt met vmbo-leerkrachten, docenten van de tweedegraads Nieuwe Lerarenopleiding (NLO) en hun studenten. Het doel van de samenwerking is om museummedewerkers en docenten te trainen in het ontwikkelen van intercultureel onderwijsmateriaal voor musea. Naar aanleiding van het proefproject zijn in 1999 en 2000 tevens workshops georganiseerd. De bevindingen uit theorie en praktijk zijn gebundeld in deze handleiding. De leerroutes uit het proefproject fungeren als voorbeelden bij de onderwijsconcepten die worden geïntroduceerd. Een aantal projecten wordt nader belicht. Bevat een lijst met namen van museummedewerkers, NLO- en vmbo-docenten die actief zijn op het gebied van intercultureel leren en leren in musea.
#FARO gidsen_gidsvaardigheden --- #FARO gidsen_publiekswerking --- musea --- interculturaliteit --- erfgoededucatie --- Nederland --- erfgoed --- didactiek --- expressie --- 477 --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Museology --- Sociology of minorities --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- cultural heritage --- docents --- Netherlands --- 02.30 museology. --- Intercultureel onderwijs. --- Musea. --- cultural heritage. --- docents.
Choose an application
Herinneringen aan ingrijpende gebeurtenissen blijven ons beroeren, vaak tot lang na de feiten. Ze kleuren het publieke bewustzijn en dwingen ons tot nadenken: welke plaats geven we aan collectieve herinneringen? Kunnen we eruit leren? En hoe geven we herinneringen door aan de volgende generatie? Vroeger gaat niet over geeft een antwoord op deze en meer vragen. Het bundelt de vele mogelijkheden van herinneringseducatie, adviseert met bijdragen van gerenommeerde historici, didactici en praktijkdeskundigen en toont je op welke manier je op school of met je organisatie aan de slag kunt met herinneringseducatie. Het is een boek vol inspiratie, met verhelderende toelichtingen, diepgravende focusteksten, didactische suggesties en praktijkvoorbeelden. Veel aandacht gaat daarbij naar 'dragers van herinneringen'. Games, films, strips of kunst brengen het verleden tastbaar in beeld. De talrijke voorbeelden vormen een aanzet om zelf te reflecteren en het verleden kritisch in een educatieve context te brengen.https://www.lannoo.be/nl/vroeger-gaat-niet-over
Memorials --- History --- Historiography --- Education --- Social aspects --- Philosophy --- Western countries --- Intellectual life --- Didactics of history --- historische figuren --- geschiedenisonderwijs --- motion pictures [visual works] --- Didactics of social education --- photographs --- educational games --- comics [documents] --- reenactments --- historic sites --- living history museums --- historiografie --- artists [visual artists] --- oral history [discipline] --- easel paintings [paintings by form] --- herinneringen --- Geschiedenis ; didactiek --- geschiedenis --- concentratiekampen --- jodenvervolging --- 928.8 --- Herinneringseducatie --- Jodenvervolging --- Holocaust --- Wereldoorlog II (Tweede Wereldoorlog) --- Geschiedenis : didactiek --- herinneringseducatie --- Wereldoorlog II --- 456.6 --- didactiek --- onderwijs --- 940.53 --- Geschiedenis --- Concentratiekampen --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- PXL-Central Office 2017 --- geschiedenisdidactiek --- historische pedagogie --- kunst en maatschappij --- Oorlog --- Didactiek --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Geschiedenis--didactiek --- 485.6 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Propaganda --- Recht --- Scheepvaart --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- Memorials - Social aspects --- History - Philosophy --- Historiography - Philosophy --- Education - Philosophy --- Western countries - Intellectual life
Choose an application
"Torn between the competing forces of scholarship as a profession and scholarship as a calling - between Babel and the Ivory Tower - the modern academic faces a dilemma: should she or he try to preserve the soul of higher education by cultivating the Muse of personal knowledge, or renounce the Muse and imitate a technician?" "Having come to the end of his own scholarly career, W. David Shaw felt out of place in the technological realm academia has become - where scholars increasingly model their work on that of scientists rather than that of the classical thinkers of the past, and where original ideas often only alienate scholars, rather than enrich them. Thus, Babel and the Ivory Tower is as much a eulogy as an elegy."--BOOK JACKET.
History of Eastern Europe --- Europe, Central --- Historical geography --- History --- 940 --- 912 <09> <4> --- 91 <09> --- #BIBC:CANADIANA 2002 --- Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland --- Cartografie. Kaarten. Plattegronden. Atlassen--Geschiedenis van ...--Europa --- Aardrijkskunde. Geografie--Geschiedenis van ... --- Europe, Eastern --- 940 Geschiedenis van Europa, van het Westen, van het Avondland --- Learning and scholarship. --- Knowledge, Theory of. --- Erudition --- Scholarship --- Civilization --- Intellectual life --- Education --- Learned institutions and societies --- Research --- Scholars --- Epistemology --- Theory of knowledge --- Philosophy --- Psychology --- 940 History of Europe. History of the West --- History of Europe. History of the West --- Aardrijkskunde. Geografie--Geschiedenis van .. --- Aardrijkskunde. Geografie--Geschiedenis van --- Europe, Central - Historical geography - Maps --- Europe, Central - History --- Europe, Central - History. --- Europe centrale --- Géographie historique --- Histoire --- History.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|